Werkgeversplatform Zo Werkt Het is goed op stoom. Sinds september 2020 biedt het platform zowerkthet.nl kennis, tips, tricks en advies op maat aan als het gaat om flexibel (thuis)werken en slim reizen. Zo Werkt Het is een samenwerking tussen twaalf regionetwerken in Nederland. Breikers is initiatiefnemer van deze landelijke samenwerking en ook de drijvende kracht achter het platform. Inmiddels weet het platform vele werkgevers en werknemers te bereiken. We kijken in dit artikel terug op het succes van de eerste campagne. Hierdoor zijn ook veel nieuwe contacten met werkgevers in de regio gelegd en zij staan allemaal open om met flexibel werken en slim reizen aan de slag te gaan!
De eerste campagne die begin dit jaar op landelijk niveau is uitgerold is de ‘Zo Werkt Het Award’ voor de beste (thuis)werkgever van 2020. Als blijk van waardering voor organisaties die nét even een stapje verder zijn gegaan om werken in 2020 een stuk makkelijker te maken voor hun werknemers.
Effectieve campagne
Deze eerste campagne laat zien dat het bundelen van kennis, kunde, budget en netwerken direct effect sorteert. De campagne voor de beste (thuis)werkgever van het jaar bereikte maar liefst 1,1 miljoen mensen op sociale media! De campagnepagina op zowerkthet.nl is door 17,5 duizend unieke personen bekeken en ruim 3.700 medewerkers hebben vervolgens besloten om hun werkgever te nomineren.
In de prijzen
De Zo Werkt Het-Award werd in 4 verschillende poules uitgereikt; zo maakten zowel kleinere start-ups, als de multinationals kans op deze eervolle prijs. In maart zijn de winnaars bekend geworden. Deze winnaars sprongen eruit door een combinatie van het op orde hebben van thuiswerkfaciliteiten, veel aandacht voor de mens achter de medewerker, goede communicatie en bijzondere manieren om de onderlinge band sterk te houden.
Resultaten van regio Noord-Holland en Flevoland
In Noord-Holland en Flevoland zijn er 1.250 nominaties uitgebracht – dat resulteerde in de nominaties van 120 verschillende werkgevers in de MRA. Omring, Bambuu, Kartent en Woonwaard vielen in de Amsterdamse regio uiteindelijk in de prijzen. Bekijk hier het filmpje met de reacties van de 4 winnaars.
Spin-off van de campagne
‘Onder de genomineerden in onze regio waren bijna 100 bedrijven die nog geen gebruikmaakten van de diensten van Breikers. We hebben direct na de campagne met al deze organisaties persoonlijk contact gezocht en verteld over de handige tools en gratis advies uren van Breikers. Deze campagne heeft daarnaast ook inzage gegeven in wat succesfactoren zijn bij beleid gericht op flexibel werken en slim reizen. Persoonlijke aandacht en maatwerk springen er dan toch wel uit. En dat is mooi, want dat is precies waar wij bij Breikers voor staan!’ zegt Wendel Kind, Hoofd Marketing & Communicatie bij Breikers. 'Ook brengen wij de samenwerkingsovereenkomst flexibel werken en slim reizen natuurlijk onder de aandacht bij deze bedrijven.'
Over Zo Werkt Het
Thuiswerken heeft de afgelopen maanden een grote vlucht genomen. Uit onderzoek blijkt dat een flink deel van de werknemers dit vast wil houden. Goed nieuws want thuiswerken en reizen buiten de spits heeft veel positieve effecten, zoals betere concentratie, minder stress, minder verzuim, snellere doorstroom op wegen en schonere lucht. Om deze goede lijn door te zetten, hebben de regionetwerken in Nederland – waaronder initiatiefnemer Breikers – het platform Zo Werkt Het ontwikkeld om werkgevers en werknemers te inspireren en ondersteunen bij het maken van slimme(re) reiskeuzes op het gebied van werken en reizen.